perjantai 20. maaliskuuta 2015

Mountain Tops

Auringonpimennyksen jälkeistä iltapäivää.

Kello on tosiaan vasta puoli kolme, mutta jotenkin väsy päällä. Olisikohan päikkäriaika siis? No, ehkä nyt kuitenkin kerron nyt enemmän siitä kouluprojektista, josta eilen jo mainitsinkin (jos joku ehti edes huomata).

Eli meillä alkoi muutama viikko sitten uusi opintokokonaisuus, jonka tarkoituksena olisi nyt perehdyttää meidät liikkuvan 3D:n maailmaan. Ensimmäinen viikko meni siinä kun vain mallinsimme randomit irtonaiset jalat ja riggasimme ne. Tämä jatkuukin ensi viikolla kun kipuamme ylöspäin ensin käsiin ja keskivartaloon ja siitä sitten ajan salliessa kohti päätä. Täytyy myöntää, että tähän mennessä riggaus ei ole kuulunut omiin suosikkeihini, mutta kyllä se siitä. Se pitää osata vaikka vaikealta tuntuukin.

Jalkojen jälkeen kuitenkin siis pääsimme mielenkiintoiseen aiheeseen kun tehtävänannoksi läimäytettiin kerralla kokonaisen tasohyppelypelin tekeminen. Kuulosti heti alkuun isolta ja innostavalta ja sitä se olikin. Olin odottanut Unityn ja Zbrushin käyttöä ja nyt ne sitten avattiin ja ruvettiin opettelemaan.

Prosessi eteni vauhdilla ja siihen kuului paljon eri vaiheita ja osia. Nyt kun mietin tätä asiaa jälkikäteen, en osaa kunnolla edes kirjoittaa sitä auki. Tuntui kuin olisi ollut muutaman viikon oikeassa oppimisen pyörremyrskyssä ja nyt sitten katson hämmentyneenä siitä seurannutta lopputulosta.

Kurssilla annettin meille hyvät eväät pelin tekoon ja kasa koodeja, joiden avulla oma peli sitten saatiin kasaan. Minä annoin omalle pelilleni nimeksi Mountain Tops. Siinä pelataan kultapanda Chun:illa ja hypitään vuorenhuipulta toiselle keräillen ympäriinsä ripoteltuja kolikoita.

Täytyy nyt melkein myöntää, etteivät nämä kuvat oikein anna pelille oikeuttaan, vaikka itse sanonkin.


Ehkä saisitte enemmän irti videomateriaalista? Tästä voi katsoa pelivideon:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti